תפריט נגישות

איל יהושע יברבוים ז"ל

ספר לזכרו

תולדות חייו

אלבום תמונות

איל יברבוים הי"ד, נולד בז' באלול תשל"ו (2.9.76) ברחובות. למד בבית הספר היסודי 'תחכמוני' בעיר. היה ילד חביב, מלא שמחת חיים. אהב לשיר והשתתף במקהלת הילדים 'פרחי הדר' של העיר רחובות. מגיל צעיר בלטה אצלו מידת החסד, וכבר בכיתה ו' חנך ילדה נכה, המרותקת לכסא גלגלים, ועזר לה להשתלב בבית הספר במשך שנה שלמה.
איל היה חניך בתנועת הנוער 'בני עקיבא' ברחובות. את לימודי התיכון למד בישיבת 'נוה שמואל' באפרת, ובמקביל ללמודים הדריך בסניף בני עקיבא בישוב תקוע שבגוש עציון.
בסיום לימודיו, החליט איל להמשיך את דרכו בישיבת ההסדר בעתניאל שבדרום הר חברון ובמסגרת זו עשה את שרותו הצבאי בחיל השריון בתפקיד מפקד טנק.
בשנת תשנ"ח (1988) היה איל אחד מקבוצת בחורים מישיבת 'עתניאל' שהחליטו לחזק את היישוב בנח"ל 'נגוהות' שבדרום מערב הר חברון. איל, שחזר לישיבה עם סיום שירותו הצבאי התחייל אפוא מחדש, הצטרף לגרעין הנח"ל המיישב, ובד בבד המשיך ושילב את לימודיו בישיבה. שילוב של התיישבות ולימוד, כשהספרא והסיפא משרתים יחדיו.
אהבתו הגדולה של איל לנגוהות התבטאה בכל פינה בישוב בנטיעת עצים, בשתילת פרחים, בסלילת שבילים ובעזרה בקליטת תושבים חדשים לישוב בעת שהפך הישוב מהיאחזות נח"ל לישוב קבע בארץ ישראל. מידת החסד והנתינה הטבועה באיל סייעה רבות ליישוב הקטן בתחילת דרכו.
לאחר שהות של שנה בנגוהות נודע לאיל שזקוקים למתנדבים שייצאו בשליחות 'הכוללים הציוניים' להפיץ יהדות בגולה. איל לא חשב פעמיים ומיד נענה לאתגר ויצא למונטווידאו שבאורגואי ועסק בקירוב הקהילה ליהדות ולאהבת ארץ ישראל. מספר לא מועט מאנשי הקהילה היהודית באורגואי עלו לארץ בעקבות הקשר עימו ופעילותו המבורכת בקרב הקהילה.
כעבור שנה חזר איל לארץ, נשא לאישה את שרהל'ה ויחד הקימו את ביתם בקראוון בנגוהות.
איל למד לתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון בחוג לכלכלה, לימודים שאותם שילב עם עבודתו בבנק דיסקונט בקרית גת. הוא היה אהוב על כל עובדי הבנק ולקוחות רבים מתושבי העיר הכירו והוקירו אותו.
בחודש אדר תשס"ג (2003), בליל שבת, ניסו שני מחבלים לחדור לישוב נגוהות. איל, ששמר באותו ערב בישוב, זיהה את המחבלים, ירה לעברם והזעיק את כוחות הביטחון. המחבלים חוסלו בטרם ביצעו את זממם, ובכך מנע איל אסון גדול.
בליל שבת, לילו הראשון של ראש השנה תשס"ד, חדר מחבל (ששוחרר זמן קצר לפני כן מהכלא הישראלי) לישוב נגוהות. המחבל הגיע לקראוון של איל ושרה'לה בעיצומה של סעודת החג כשסביב שולחנו הסבו אורחים נוספים. נשמעו מספר נקישות בדלת. אי הזדהותו של הנוקש בדלת העלתה חשד בקרב המסובים, ואלה לא פתחו את הדלת. לשאלה נוספת 'מי זה' מלמל המחבל שם לא ברור. איל ניגש לדלת עם נשק דרוך ונעל אותה, אולם המחבל הקדים אותו וירה לעברו מחוץ לבית דרך הדלת הנעולה, איל נפגע אנושות ונפטר מיד מפצעיו.
בנעילת הדלת הקריב איל הי"ד את חייו, אך מנע אסון נורא בכך שמנע את כניסתו של המחבל לקראוון, ואפשר ליושבי הבית להשיב אש לעבר המחבל. המחבל המשיך בירי על הקראוון מבחוץ ומירי זה נרצחה התינוקת שקד אברהם הי"ד, בת שבעה חודשים, גם היא תושבת 'נגוהות'. כעבור דקות אחדות חוסל המחבל בידי כוחות הביטחון שהגיעו למקום.
איל הי"ד נלקח מאיתנו בטרם עת, בהיותו בן 27 בלבד, בשיא פריחתו. נמשיך את דרכו - דרך התורה, הבנייה, החסד והשמחה.

"בלע המות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים, וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ כי ה' דבר" (ישעיהו כה, ח).

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה