תפריט נגישות

אל"ם דרור יצחק וינברג ז"ל

רשימות לזכרו

הדסה וינברג / אשתו


חנוכת גן דרור ביחידת מגלן

"כי האדם עץ השדה" - מה תכונותיו של העץ, שהאדם נמשל לו? העץ, שורשיו מגיעים למעמקי הארץ, גזעו עומד איתן וענפיו הולכים ומתפרטים ופונים לשמים. האדם גם כן, שורשיו נעוצים עמוק באדמה, נוגעים בכל הדורות כולם, מה שמאפשר לעם שלנו לעמוד איתן על הארץ הזאת ולפתח ענפים ענפים, כל אחד לפי טבעו, לפי כישוריו.
דרור הגיע ליחידה, לאחר ששירת בסיירת מטכ"ל ובצנחנים. אני זוכרת את לבטיו לפני היכנסו לתפקיד, האם זו יחידה או גדוד. בסופו של דבר הוא החליט לעשות שילוב בין השניים - מבחינה משמעתית, כמו גדוד, מבחינה מבצעית ומבחינת האמון במפקדים ובחיילים, כמו יחידה. הדרך לא הייתה פשוטה. נדרשה סבלנות רבה מצד המפקדים של דרור ושיתוף פעולה מלא מצד הפקודים. אך, ביחד נוצרה פה יחידה, מהטובות בצה"ל.
דרור נהרג בערב שבת פרשת ויצא. בפרשת ויצא מסופר על חלום יעקב - הסולם שמוצב ארצה וראשו מגיע השמימה - כך היה דרור. מחובר לאדמה הזאת כמו העץ, כמו הסולם, וראשו מגיע השמימה - מחובר לרוח האומה הזאת. כמו העץ, מפתח ענפים חדשים בכל יחידה שעבר דרכה.
בגן המיוחד הזה, יש מפגש עם כל התחנות בחייו, מאז היותו ילד ועד תפקידו האחרון. כל אחד מאתנו הנו ענף בעץ הזה - כל אחד לוקח משהו מתכונותיו של העץ ומשכלל אותה, כדי להשפיע על הענפים הבאים.
רצינו, המשפחה, להודות לכם על המפעל היפה הזה, בתקווה, שדרך הגן חיילים יתוודעו לפועלו של דרור ויוכלו לאמץ משהו לעצמם. תודה מיוחדת לאורן, לאבי ולדני שיזמו ופעלו להקמת הגן ולכל אלה שתרמו את חלקם, אם במתן החומרים ואם בביצוע ובהקמה. אין ספק שדרור היה גאה בתוצר המוגמר. כמו כן תודה על ההזדמנות לגעת שוב במקום שדרור כל כך אהב.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה