תפריט נגישות

איל יהושע יברבוים ז"ל

ספר לזכרו

ארץ אל תכסי דמם / ההורים

אלבום תמונות

נרצחת בידי בני עוולה בליל ראש השנה תשס"ד כאשר הסבת לסעודת החג בביתך, שבנית יחד עם רעייתך הטרייה בישוב נגוהות. היית מהוגי הרעיון ומייסדי הישוב יחד עם חבריך מישיבת עתניאל. במו ידיך סללת את השבילים בישוב, נטעת עצי זית ונוי ושתלת פרחים. וזכית לראות בצמיחת הישוב ובפריחתו.
עוד מימי נערותך שאפת תמיד להקים ולפתח דברים חדשים ועם סיום למודיך בישיבה התכונית "נווה שמואל" באפרת, בחרת להמשיך דרכך בישיבת ההסדר החדשה בעתניאל, מתוך כוונה לפתח את המקום, להרחיב ולחזק את הישיבה. בדרכך הפשוטה והנעימה הצלחת להשיג את כל מבוקשך. רכשת לעצמך ידידים רבים ומכרים אין ספור.
מעשה הצדקה שעשית בימי חייך הקצרים, קצרה היריעה מלספרם, ודרכך זו הינה ציווי עבורנו להמשך.
זכית להכיר ולהינשא תוך שמחה והדר לרעייתך האהובה שרהל'ה, אשר היתה נר לרגליך, ובכל צעד ושעל ניכרה על פניכם השמחה והאהבה. טרם נישואיך הספקת לצאת לשנת שליחות מטעם "הכוללים הצינוניים", במטרה להקנות לילדי ישראל את מורשת היהדות ולקרבם למסורת ישראל.
עשית זאת בצורה שכבשה את לב הקהילה היהודית בעיר מונטווידאו שבאורגואי, שבה שימשת כשליח. רק לאחר שהלכת לעולמך, נודע לנו מה גדולה העבודה שעשית בקרב הקהילה.
בהיותך במונטוידאו קיימת בדבקות את בקשתי לאתר את קברו של דודי חיים, שריד יחיד למשפחת סבך המנוח שמאי ז"ל שהוכחדה כולה בשואה האיומה בפולין.
מצוות כבוד הורים הייתה אצלך ראשונה במעלה, כל דבר שעשית היה לאחר התייעצות עם ההורים וקבלת ברכתם.
לא נשכח לעולם את שיחות הטלפון היום יומיות שקיימת עמנו בנושאי חולין וקודש. עומדת לנגד עיני שאלתך הנוקבת מהו הסכום אותו יש לתת צדקה כמעשר מידי חודש בחודשו. אתה הוא זה שקבעת לבסוף את הסכום הגבוה לצדקה.
נלקחת מאיתנו בטרם עת בגיל 27 שנים, בתקופה בה היית בשיא פריחתך.

זכרך לא ימוש מלבנו לעד. יהיה זכרך ברוך.

הוריך, דוד ושושנה יברבוים

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה