תפריט נגישות

רס"ל מעוז פניגשטיין ז"ל

מעוז פניגשטיין
בן 25 בנפלו
בן צורית ואלעד
נולד בטלמון
בי"ד בכסלו תשנ"ט, 3/12/1998
התגורר בסוסיה
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בקרב
בז' בטבת תשפ"ד, 3/12/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום נפילה: צפון רצועת עזה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
הותיר: אישה - אודיה, ותינוקת - טנא

קורות חיים

בנם הבכור של צורית ואלעד. נולד ביום י"ד בכסלו תשנ"ט (3.12.1998) בטלמון. אח ליואב, עידו, נגה, אפרת, אריאל ודביר. הוא למד בישיבה הגבוהה ברמת גן ובישיבת נצרים עד שהתגייס לצה"ל. לפני כשנה התחתן ועבר להתגורר בגבעת חנן, בדרום הר חברון. לפני כשנה השתחרר משירות סדיר בדובדבן. מעוז הותיר אחריו אישה - אודיה ותינוקת בת 3 חודשים - טנא.

ביום 7.10.2023 התגייס למילואים ושירת בחיל רגלים.

רב סמל מעוז פניגשטיין נפל בקרב ביום ז' בטבת תשפ"ד (19.12.2023). בן עשרים וחמש בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הותיר אחריו אישה, ילדה, הורים ואחים.

לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב סמל ראשון.

הרב שפירא נזכר בפעם האחרונה שראה את פניגשטיין ז"ל: "דרישת השלום האחרונה שלו היתה לפני שבועיים כשבן המחזור שלו בישיבה, שגם הוא בשירות מילואים, התחתן. בשל הלחימה מעוז לא יכול היה לצאת מעזה ולהגיע אך שלח סרטון ברכה ודאג באופן אישי מרחוק, בתוך המציאות המורכבת בה היה נתון, שהסרטון יגיע ליעד וישודר. זו הייתה הפרדה הכואבת של כולנו ממעוז, שגם היא הייתה עם החיוך שכל כך אפיין אותו.

אביו, אלעד פניגשטיין אמר בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "הבן שלי לא אהב את ההנחיה להילחם בחמאס, אנחנו נלחמים בעזה כדי להקים את העיר היהודית עזה מחדש, שכחנו אבל עזה זו עיר יהודית. אנחנו לא צריכים רק להילחם בחמאס אלא להילחם כדי להקים בתים וישיבות בעיר עזה. עם ישראל רוצה לעלות עכשיו לארץ ואנחנו צריכים להכין מקום לכך, ויש לנו כזה, והוא על הים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה