תפריט נגישות

אבי סבאג ז"ל

אבי סבאג
בן 24 במותו
בן טויטה וחיים ציון
נולד בחיפה
בג' בכסלו תשל"ח, 12/11/1977
התגורר בעתניאל
חלל פעולת איבה
בי"ב בניסן תשס"ב, 24/3/2002
מקום אירוע: חברון
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: אישה, הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

אבי, בן טויטה וחי חיים-ציון, נולד בחיפה בג' בכסלו תשל"ח (12.11.1977). ילד שביעי להוריו, הוא גדל בבית חם ותומך עם שש אחיותיו ושני אחיו. החל את לימודיו בבית הספר הממ"ד "יבנה" בקריית אתא, וכבר מגיל צעיר בלט בכישוריו, והיה תלמיד מצטיין.

ילדותו עברה עליו באושר ובחדווה, ילדות נעימה וסוגה בשושנים. אבי נודע בתור ילד חייכן ושמח, שליו תמיד, אהוד על חבריו ובן מסור במשפחתו. "ילד טוב ירושלים" כפשוטו. תחביבים רבים היו לו, בהם איסוף בולים, קריאת ספרים והתמודדות עם חידות היגיון בכל הזדמנות שניתנה לו. כשבגר מעט אהב לעסוק בגינון, ואף עסק בספרות – סיפר ועיצב את שער ראשם של חבריו ושל בני משפחתו.

אבי היה פעיל בתנועת הנוער "בני-עקיבא". בשבטו, שבט "נחלה", זכה לכינוי "הרב", בשל אישיותו הערכית והאיכותית.

בסיום לימודי היסוד אבי עבר ללמוד בישיבה התיכונית בכפר הרא"ה. בתקופה זו נבחר לשמש ראש ועד השבט של התלמידים. אישיותו הנעימה, המכבדת, האוהבת והנוטה לפשר בין הבריות – עשתה שסובביו יבקשו תמיד את קרבתו. בכל מקום הוערך, בכל מקום היה חביב על הכול.

עם סיום חוק לימודיו, בחר אבי ללמוד בישיבת ההסדר "בית ועד לתורה" בעתניאל. במהלך לימודיו הוא ניגש לחלק ממבחני הסמיכה לרבנות ועברם בהצלחה, זאת במקביל ללימודי הוראה ב"מכון הרצוג" באלון שבות.

את שירותו הצבאי עשה אבי בתור חובש קרבי. כהרגלו, בלט בו החיבור של עשייה מרובה עם עוצמה פנימית חזקה שקרנה ממנו. בצד אלה, תמיד היה שקט, צנוע, רגוע ומשרה שלווה.

לאחר שירותו הצבאי אבי עבד במגוון עבודות: הוא שימש כאיש קשר בין תלמידי הישיבה הגבוהה בעתניאל ל"מכון הרצוג", ליווה טיולים רבים כחובש, שימש כר"מ (רב מחנך) של שיעור א' בישיבת ההסדר בעתניאל למשך שנה, לימד בבית הספר "חמד"ת" במיתר, וכן שימש בתור רכז פרויקט חונכות של ילדי המוסד בבית חגי.

בסוף שנת 2001 אבי נישא לדפנה, ובני הזוג חיו באושר ובאהבה גדולה בעתניאל.

מספרים בני המשפחה: "אבי ניחן במידות תרומיות: הכרת הטוב, לימוד זכות, אהבת הבריות, כבוד הבריות, ישרות, אמת וענווה. מעולם לא הרים את קולו בכעס, דרכי נועם היו נתיבותיו. אבי אהב ללמוד, וכל רגע פנוי הקדיש לכך. ובכלל, ניצול הזמן היה ערך מרכזי בחייו, בכל מקום ומסגרת בהם שהה ניצל את הזמן עד כמה שניתן. תמיד היה עסוק, מעולם אי אפשר היה לראותו יושב בטל".

ביום ראשון סמוך לשעה 22:00, אור לי"ב בניסן תשס"ב (24.03.2002), חזר אבי מסדנת פרויקט חונכות, שהתקיימה בירושלים, לביתו בעתניאל. דרומית לבית חגי, סמוך לחברון, הוא נורה ונרצח ע"י מחבלים שהמתינו במארב.

אבי היה בן 24 במותו. הותיר אישה, הורים, שש אחיות ושני אחים. הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

ישיבת עתניאל והמשפחה הפיקו ספר זיכרון לאבי, ושמו: "אשרי האיש".

במשך שנה תמימה הועברו שיעורי גמרא לזכר אבי מדי שבת, ושיעור תורה הועבר פעם בשבועיים ע"י חבריו של אבי.

אבי מונצח בעוד כמה אופנים: הוקמו חדר עיון וספרייה על שמו במנהלת פר"ח של האוניברסיטה העברית בירושלים. נבנה אוהל קפה לחיילים המשרתים באלון מורה. נחנכה ספרייה על שמו במוסד לילדים בבית חגי. ספר תורה הוכנס לישיבת ההסדר בעתניאל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה