תפריט נגישות

אברהם אשר חסנו ז"ל

אברהם אשר חסנו
בן 55 במותו
בן צדיקה ובנימין
נולד בי"ג באייר תש"כ, 10/5/1960
התגורר בקרית ארבע
חלל פעולת איבה
בז' בחשוון תשע"ו, 20/10/2015
מקום אירוע: סמוך לחברון
מקום קבורה: חברון
הותיר: אישה, ארבע בנות ושלושה בנים, נכדים, אח ושלוש אחיות

קורות חיים

אברהם אשר, בן בנימין וצדיקה, נולד בקריית מלאכי ביום י"ג באייר תש"ך (10.05.1960). אח לרמי, יהודית, רבקה ודליה. הוא גדל בקריית מלאכי, למד בבית הספר של אגודת ישראל.

בשנת 1983 אברהם נשא לאישה את רותי, אותה פגש כנערה צעירה שלמדה עם אחיותיו בפנימייה. בני הזוג החלו את חייהם המשותפים בקריית מלאכי.

אברהם עבד בכמה מפעלים בקריית מלאכי, אחר כך ניהל בעיר מסעדה ומכולת. אלא שטוב ליבו כלפי החלשים בחברה היה בעוכריו. "כשהיו מעוטי יכולת מגיעים לחנות המכולת של אברהם היה פונה אליהם ואומר: 'אני יוצא מהחנות. קחו ממנה מה שאתם צריכים ולכו'", כך סיפרה רותי על מכולת החסד שניהל אברהם לאבי מימון, שריאיין אותה לביטאון מקומי. הוא נאלץ לסגור את המכולת, המשפחה עברה לירושלים ומשם לקריית ארבע. "תראי איזה טוב הקב"ה", אמר אברהם לרעייתו, "בזכות החסדים שעשינו במכולת קיבלנו הזדמנות לפתוח דף חדש בקריית ארבע".

ואכן בני הזוג בנו את ביתם בקריית ארבע ונקלטו היטב ביישוב. שם הם גידלו את שבעת ילדיהם, אשר נולדו בין השנים 1984 ל-1999: נטלי, לאה, אלחנן, מזל, צדיקה והתאומים אלדד ומידד.

לאורך שנותיו בקריית ארבע אברהם עבד בכמה מקומות. בין היתר עבד בכמה מסעדות, ניהל סופרמרקט ואחר כך פתח מסעדה משלו ביישוב. עבודתו האחרונה הייתה מנהל המטבח בישיבה התיכונית "אור עתניאל", שם עבדה גם רעייתו. בכל מקום הוא בלט כאדם בעל עמל כפיים, חרוץ ובעל כישרון, מי שתמיד הודה לה' על כל דבר.

אברהם היה פעיל חברתי מוכר ואהוב על כולם, עם חיוך תמידי ושמחת חיים. "הוא הוביל פעילויות ושיעורי תורה במהלך כל השנה", סיפרו אוהביו הרבים, "ובפרט בחופשת הקיץ ובחגים. הכול ללא תמורה ובהתנדבות, תוך שהוא רותם עמו גופים רבים למען פעילות זו. מעבר להכול שיעורי תורה היו תדיר בביתו, ועם הכנסת אורחים כיד המלך לכל באי שיעורי התורה".

"הפריע לאברהם שבזמן החופש הגדול ילדים היו מבזבזים את זמנם", סיפרה רותי בריאיון, "אז הוא הקים 'כולל לילדים'. הוא ביקש מכמה רבנים ומורים מן היישוב לבוא, ואכן בכל יום מישהו אחר היה מגיע ללמד ... בימי שישי היה אברהם יוצא לרחוב ומכין לכל ילד החפץ בכך 'שערות סבתא'". בארנקו של אברהם, הוסיפה רותי, היו תמיד פתקים הנושאים שמות ובקשות לתפילה וכן היה כסף המיועד לקניית ממתקים לילדים שאיתם קרא תהילים מדי שבת.

ביום שלישי ז' בחשוון תשע"ו (20.10.2015) אחר הצהריים נסע אברהם ברכבו ממקום עבודתו בעתניאל לביתו בקריית ארבע. כשהיה על כביש 60 באזור אל-פוואר נאלץ לעצור ולצאת מרכבו לאחר שפלסטינים חסמו את הכביש באמצעות צמיגים בוערים, גלגלו אותם לעבר כלי רכב ישראלים ואף יידו אבנים. כשהיה אברהם מחוץ לרכב הגיחה משאית פלסטינית ודרסה אותו למוות. הנהג אף שב ודרס אותו, כדי לוודא את מותו.

אברהם אשר היה בן 55 בהירצחו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בחברון, עיר האבות - בדיוק כפי שביקש מאשתו יום לפני כן, כששוחחו על כמעט-דריסה שעברו באותו יום בכביש, סמוך למקום בו נרצח אברהם למחרת.

אברהם הותיר אישה, ארבע בנות ושלושה בנים, נכדים, אח ושלוש אחיות.

בחנוכה תשע"ו התקיימה מסיבה לילדי קריית ארבע ובה העלו חבריו ואוהביו של אברהם את זכרו בשירה, בריקודים ובסיפורים רבים על אופיו ומעשיו הטובים לאורך השנים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה