תפריט נגישות

סמ"ר שני שחם ז"ל

שני שחם
בן 21 בנפלו
בן יעל וחיים
נולד בבאר שבע
בה' באלול תשכ"ד, 13/8/1964
התגורר בליבנה (שני)
התגייס ב-28.10.1982
שרת בחיל הנדסה יחס"פ
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ז באלול תשמ"ה, 3/9/1985
מקום נפילה: בקעת הסיירים
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: באר שבע
הותיר: הורים ואח - רן

קורות חיים

בן יעל וחיים. נולד ביום ה' באלול תשכ"ד (13.8.1964) בבאר שבע. הוא סיים בהצטיינות את לימודיו היסודיים בבית-הספר 'צאלים'. כבר בצעירותו התגלה כילד מחונן וכשמלאו לו עשר שנים הופנה ללימודים באוניברסיטה במסגרת 'נוער שוחר מדע'. במסגרת זו למד מתימטיקה, מחשבים, תקשורת ודרמה יוצרת, עד שהחל בלימודיו התיכוניים.

שני גילה עניין רב באמנות - הוא צייר ופיסל בכשרון רב. כשהיה בן שתים-עשרה וחצי החל בלימודי נגינה בצ'לו בקונסרבטוריון העירוני בבאר שבע. גם כאן גילה כשרון רב והיה לדוגמה וזכה בהערצתם של רבים מן התלמידים והמורים ובתעודות ופרסי הצטיינות רבים. את לימודיו התיכוניים סיים במגמה העיונית בתיכון מקיף ד' בבאר שבע. לימודיו העיוניים תוגברו במקצועות ריאליים ובשפות והוא נמנה עם התלמידים המצטיינים. שני היה אדם שקט ומופנם, שאהב מוזיקה קלאסית וספרות והיה אהוד על כל הסובבים אותו.

בשלהי אוקטובר 1982 גויס לצה"ל. שני שירת בחיל ההנדסה וסיים בהצטיינות קורס מ"כים וקורס מש"קים. רצונו העז לשרת ביחידה שימצא בה אתגר שיענה לרצונו להביע את רחשי אהבתו למולדת ולשרתה בכל מאודו - הוביל אותו ליחידה מובחרת, היחידה לסילוק פצצות. שני בחר ביחידה זו תוך מודעות לסיכון הכרוך בכך ובאפריל 1980 סיים קורס מש"קים לסילוק פצצות.

כעבור זמן קצר הועלה לדרגת סמ"ר. הפעילות הרבה, הקשה והמגוונת כללה גם הדרכת דור חדש של מתנדבים ליחידה. נוסף לעיסוקים מבצעיים, ריכז שני ועיבד נתונים על מחשב, בהיעזרו בידע שרכש בהיותו ילד, במסגרת לימודיו באוניברסיטה.

ביום י"ז באלול תשמ"ה (3.9.1985) נפל בעת מילוי תפקידו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בבאר שבע. הניח אחריו הורים ואח - רן. משפחתו הנציחה את זכרו בספר שהוציאה לאור, ומדי שנה מעניקים הוריו פסל פרי יצירתו של שני - לתלמיד המצטיין בקונסרבטוריון העירוני בבאר שבע.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "בנכם וחברנו שני, נפל בעת שעסק בסיוע לבחינת תחמושת חדשה לצה"ל, שמטרתה שיפור כוח ההרתעה של הצבא. אנו, שהכרנו את שני כשנה וחצי תמימות, ספגנו לתוכנו אדם נוח, יסודי ועקבי בכל אשר פנה. רצינותו, התמדתו ורצונו העז להוכיח ולהצליח ילוו אותנו בכל אשר נפנה. שני הקרין מעולמו גם בשעות מרגוע, הן ביכולת ההקשבה לחבר בצרה והן בניסיון להקנות מעולמו שלו לסובבים אותו בתחום הספרות והמוסיקה... ביכולתנו להעיד כי בכל אשר עסק גילה עליונות מקצועית והיה חבר למופת".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה